Η Φυσική του 20ου αιώνα (Α’, Β’, Γ’ Λυκείου)
Από την κλασική μηχανική και τον κλασικό ηλεκτρομαγνητισμό που μας κληροδότησε ο 19ος αιώνας, η Φυσική έχει προχωρήσει πολύ παραπέρα, αποκτώντας πρόσβαση και σε άλλες περιοχές του κόσμου, τόσο στις πολύ μικρές όσο και στις πολύ μεγάλες διαστάσεις του, αποκαλύπτοντας φαινόμενα και νόμους που ακόμα και σήμερα μοιάζουν απίστευτα! Η κβαντομηχανική, η σχετικότητα, η ανάπτυξη νέων υλικών και η μελέτη των ιδιοτήτων τους, η μελέτη φαινομένων σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης έχουν ανοίξει νέους ορίζοντες ακόμα και στην καθημερινότητά μας. Τι συμβαίνει σε υποατομικό επίπεδο; Τι συμβαίνει σε θερμοκρασίες κοντά στο απόλυτο μηδέν; Πως συμπεριφέρονται τα υπεραγώγιμα υλικά; Τι είναι η κβαντική αιώρηση; Για αυτά, καθώς και για άλλα πολλά μαθαίνουμε μέσα από μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική παρουσίαση που συνοδεύεται από πειραματικές επιδείξεις, σε αρκετές από τις οποίες θα χρειαστούμε και τη βοήθεια των μαθητών.
Πειράματα του Ψύχους (Α’, Β’, Γ’ Λυκείου)
Τι είναι το Άζωτο; Είναι κάτι πολύ περίεργο ή μήπως τελικά είναι το μεγαλύτερο μέρος τους αέρα που αναπνέουμε; Μπορεί να γίνει υγρό; Πόσο κρύο είναι το Υγρό Άζωτο; Γίνεται κάτι τόσο πολύ κρύο … να βράζει; Κάνουμε πειράματα χρησιμοποιώντας υγρό Άζωτο, παγώνοντας φυλλαράκια, μπαλόνια ακόμα και μπισκότα που δοκιμάζουμε! Θα τολμήσει κανείς να ρίξει υγρό Άζωτο επάνω στο χέρι του; Τα πειράματα του Ψύχους είναι μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή και διασκεδαστική πειραματική επίδειξη, που θα μείνει αξέχαστη στους μικρούς μας φίλους!
Έκρηξη και Ανάφλεξη (Α’, Β’, Γ’ Λυκείου)
Τι χρειαζόμαστε για να ανάψουμε μια φωτιά; Τι θα γίνει αν βάλουμε φωτιάσε ένα μπαλόνι που περιέχει καθαρό Οξυγόνο; Κι αν δοκιμάσουμε να βάλουμε φωτιά σε ένα μπαλόνι με καθαρό Υδρογόνο, το οποίο αποτελεί ένα εξαιρετικό καύσιμο; Πώς μοιάζει το υγρό Οξυγόνο; Τι θα γίνει αν ρίξουμε ένα αναμμένο σπίρτο σε ένα δοχείο με υγρό Οξυγόνο; Μπορεί ο ατρόμητος Φυσικός μας να βάλει φωτιά στο χέρι του;
Μέσα από μια μοναδική πειραματική επίδειξη, εξερευνούμε το μαγικό κόσμο της ανάφλεξης και της έκρηξης! Παρατηρούμε το «περίεργο», γαλάζιο χρώμα του υγρού Οξυγόνου, μαθαίνουμε ότι το υγρό Οξυγόνο μαγνητίζεταικαι κάνουμε εκρήξεις στις οποίες το μέτωπο κύματος σπάει το φράγμα του ήχου!
Μια μοναδική στην Ελλάδα πειραματική επίδειξη, που θα συγκλονίσει τους μαθητές!
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κινητική θεωρία Αερίων και Θερμοδυναμική
Πώς εξηγείται μικροσκοπικά η Πίεση; Πόσο γρήγορα «τρέχουν» τα μόρια ενός αερίου και πώς επηρεάζεται η ταχύτητα τους από τις αλλαγές θερμοκρασίας; Είναι δυνατό να ανοίξουμε ένα μπουκάλι με φελλό χωρίς … ανοιχτήρι; Πώς έφτιαξαν τις μηχανές τους ο Ήρωνας και ο Stirling; Ποια θα ήταν η άποψη του Carnot; Υπάρχουν αρνητικές θερμοκρασίες στην κλίμακα Κέλβιν; Χρησιμοποιώντας διαφορετικά αέρια μελετάμε πειραματικά τις βασικές αρχές της Κινητικής θεωρίας των Αερίων και της Θερμοδυναμικής και βλέπουμε να εξελίσσεται μπροστά μας ένας πλήρης θερμοδυναμικός κύκλος.
Ηλεκτρισμός
Τι είναι το αμπερόμετρο και τι το βολτόμετρο; Τι υλικά χρειάζονται για να φτιαχτεί ένα ηλεκτρικό κύκλωμα και πώς συνδέονται μεταξύ τους; Μπορείτε να φτιάξετε ένα κύκλωμα aller retour; Τι λένε οι κανόνες του Kirckhoff; Σε αυτά και σε πολλά άλλα απαντάμε μέσα από πειράματα και επιπλέον μαθαίνουμε πως να φτιάχνουμε κυκλώματα με συνδέσεις σε σειρά ή παράλληλες. Τέλος απαντάμε στο ερώτημα ποιος είναι ο τελειότερος αγωγός που υπάρχει.
Φως
Πώς καταφέρνουμε να … βγάλουμε μια “selfie”; Τι είναι και πώς δημιουργούνται τα ολογράμματα; Τι διαφορές έχει το φως από τις ακτίνες laser; Τι διαφορετικό έχει το κάθε χρώμα, εξετάζοντας το φως αφενός κυματικά και αφετέρου σωματιδιακά; Τι είναι ο «κυματο-σωματιδιακός δυισμός»; Παίζουμε με το φως και παρατηρούμε διαδρομές που ακολουθεί. Δημιουργούμε τις δικές μας πολύχρωμες … σκιές και προσπαθούμε να τις κάνουμε να γίνουν μαύρες! Μετράμε πειραματικά την ταχύτητα με την οποία ταξιδεύει το φως και συζητάμε για την υπεριώδη και την υπέρυθρη ακτινοβολία. Στο τέλος, βλέπουμε μπροστά μας ένα πολύ εντυπωσιακό «ολόγραμμα»!